Hanteringsrutin för reklamationer

Om du som slutförbrukare upplever problem med vår produkt, rekommenderar vi att du i första hand vänder dig till det köpställe där du införskaffade produkten för att hantera din reklamation. Din återförsäljare hjälper dig vidare i processen och ser till att ditt ärende hanteras på bästa sätt.

Vi på Agrol strävar alltid efter att leverera produkter av högsta kvalitet. Skulle det trots detta uppstå något problem med de varor du har mottagit, vill vi göra reklamationsprocessen så enkel och smidig som möjligt för dig. För att vi ska kunna hantera din reklamation snabbt och effektivt ber vi dig att inkludera följande information i ditt ärende:

  1. Artikelnummer på den reklamerade produkten.
  2. Antal reklamerade varor.
  3. Batchnummer som är tryckt på förpackningen eller produkten.
  4. Ordernummer eller fraktsedel* som hör till köpet.
  5. Era uppgifter inklusive kontaktpersonens namn och mejladress.
  6. Orsak till reklamation - beskriv problemet så detaljerat som möjligt.
  7. Bilder på skador eller defekter på produkten.
  8. Datum för mottagandet av de berörda produkterna.
  9. Önskad åtgärd - Ange om du önskar ersättningsvaror, en kreditfaktura eller om du vill beställa uppdaterad ersättnings-hällpip.

*Om det är en transportskada måste du notera detta direkt vid mottagande av godset. Vänligen meddela oss om du har rapporterat skadan till speditören.

Vänligen skicka din reklamation till följande e-postadress: aspen.webborder@lantmannen.com

Vi återkopplar till dig så snart som möjligt och tackar för att du hjälper oss att förbättra våra tjänster och produkter!