Intervju

Tommy Stridell

– Agrol-ambassadör hos Lantmännen i Vimmerby

Tommy Stridell blev platschef på Lantmännen Maskin i Vimmerby år 2016, men han har arbetat på Lantmännen sedan 1989. Med sina 34 år i branschen har han kunnat följa utvecklingen på nära håll, och i den här intervjun berättar han om syftet med Agrol Service Center samt vikten av att välja rätt olja från rätt leverantör.

 

imagedjo3o.png

 

Tommy, hur har utvecklingen i maskinvärlden sett ut genom åren?

Man kan enkelt säga att alla maskiner blir mer komplicerade, vilket i sin tur ställer större krav på t.ex. snabbhet, service och livslängd. I och med detta har det blivit allt tydligare att oljans kvalitet är central. Men, det gäller att välja rätt olja till sina maskiner och här spelar Agrol Service Center en jätteviktig roll.

Vilken är den största nyttan med Agrol Service Center?

Dels att vi har ett väldigt stort utbud av oljor, dels att vi besitter enorm kunskap om dem. Det gör att våra kunder alltid har tillgång till alla smörjprodukter de behöver, samt att de snabbt kan få svar på alla sina frågor – både här i huset men även på agrol.se. För att säkerställa detta håller vi hela tiden våra kunskaper vassa och fräscha genom kontinuerliga utbildningar. Det gör att alla på plats hos oss har lika stora som aktuella kunskaper.

Som maskinanvändare, vad vinner man på vända sig till sitt lokala Agrol Service Center?

Först och främst så har vi specialanpassade oljeprogram för såväl lantbrukare som skogsbrukare och entreprenörer. Det innebär att vi alltid har produkterna och rekommendationerna de behöver. Och det är viktigt, för det är inte kul att köra med fel olja i maskinen. Det kan bli dyrt.

Vad händer om man har fel olja i maskinen?

Den tar skada. Jag sett på nära håll hur fel det kan bli, och det beror oftast på att kunden handlar direkt av oljebolag som bara säljer ”det gamla vanliga”, trots att det kan ha kommit nya rekommendationer som man måste ha i åtanke för maskinen och ägarens bästa.

Men det slipper man med hjälp av Agrol Service Center?

Absolut. Vi har garanterat rätt produkter och kunskaper. När maskinerna ställer nya krav så är Agrol där för att uppdatera produkterna och rekommendationerna direkt. På så sätt kan vi säkerställa att kundens val av olja motsvarar alla krav, vilket får maskinen att presentera bättre och hålla längre.

Finns det några andra fördelar med Agrol Service Center, tycker du?

För det första så håller våra produkter väldigt hög kvalitet, vilket gör dem prisvärda. Det är ett sortiment som är helt optimalt för det svenska lantbruket och svenska maskinparker. Vi har ju ett speciellt klimat med varma somrar och kalla vintrar som gör att det blir tuffa krav på olja och fett. Dessutom är vi som jobbar här hjälpsamma och väldigt nyfikna på våra kunders vardag, samtidigt som vi har god tillgänglighet. Det gör att vi alltid kan hjälpa till och lösa kundens problem. En stor fördel är även att vi finns på så många ställen, ca 60 platser över landet. Så är man en kund i t.ex. Linköpingstrakten och plötsligt får ett jobb i Vimmerby, ja då finns vi där också. Det gör det enkelt för våra kunder att ta med sig tryggheten var de än är.

För fler intervjuer, erbjudanden och smarta smörjtips – klicka här.