Intervju med Gert

Intervju med Gert Englund

– erfaren affärsutvecklare hos oss på Agrol.


I år fyller vi hela 50! Och vi har hunnit med mycket genom åren. Vi satte oss därför ner med Gert, affärsutvecklare hos oss på Agrol, för att prata om Agrols utveckling och framtid. Mycket nöje!

 

blobid0.jpg


Gert, vad är det mest intressanta som hänt Agrol under era 50 år?

Att vi lyckats finnas kvar som böndernas förstahandsval trots en väldigt tuff konkurrens. Jag tror att det beror mycket på att vi varit banbrytande vad gäller miljöanpassade produkter, då vi redan 1986 presenterade en biologisk nedbrytbar sågkedjeolja. Därför är det naturligt för oss att i dag kunna erbjuda en miljöanpassad produkt som alternativ till i stort sett samtliga produktkategorier.

 

Vad innebär dessa 50 år av erfarenhet för kunden?

Det är naturligtvis en trygghet för våra kunder att vi vet vad vi pratar om, och att vi alltid utvecklar rätt produkt till rätt maskin. Vi ser med spänning fram emot de kommande 50 åren. En sak är säker, vi har alltid kunnat visa att kvalitet lönar sig!

 

När bör man som maskinägare byta olja?

Det är tillverkarens instruktionsbok som styr, men skulle maskinen stå stilla under längre perioder så finns det anledning till att byta oftare. Som ledstjärna ska oljan bytas ut åtminstone vart annat år.

 

Vilka problem och utmaningarna är vanligast hos kunderna?

Att lyckas välja helt rätt produkter till sina maskiner. Ta motorolja som exempel. Dess främsta funktion är att reducera slitaget på motorn, och det sker genom att viktiga delar smörjs med en speciell olja. Motoroljan håller även motorn ren, samtidigt som den har en kylande funktion eftersom den transporterar bort värme och förhindrar friktion. Dessutom förebygger oljan korrision, det vill säga en typ av kemisk frätning på materialet inne i motorn. Man vinner kort sagt mycket på att välja helt rätt smörjprodukt, och därför finns vi på Agrol alltid nära till hands.

 

Bör man använda en mineralbaserad olja eller en syntetisk?

Det enkla svaret är att följa instruktionsboken och inte chansa med en skvätt man har kvar i garaget. En väl underhållen motor ser till att maskinen rullar många mil ytterligare.

 

Avslutningsvis, vilka är dina ”topp tre” vad gäller Agrol Service Center?

Då vill jag lyfta kunskapen hos de anställda, att det alltid finns rätt produkter på lager samt att man som maskinägare ofta har nära till ett Agrol Service Center.


För fler intervjuer, erbjudanden och smarta smörjtips –
klicka här.

 

image16c9l.png