Tera Truck G2
Artikelnummer: 7150Helsyntetisk dieselmotorolja av högsta kvalitet, formulerad för tunga fordon som arbetar under mycket krävande driftsförhållanden och med långa bytesintervaller. Anpassad för moderna motorer med efterbehandlingssystem som uppfyller utsläppskraven för EURO VI. Kan även användas för äldre motorer där man uppfyller maskintillverkarens krav.
- ACEA E7, E8, E11 & API CK-4, CJ-4
- Anpassning för extremt långa bytesintevaller minimerar stilleståndstid
- Starkt skydd mot sotbildning och slitage ger låga underhållskostnader
- Lämpligt till en varierad maskinpark
Användningsområden
Tera Truck G2 är utvecklad med syftet att möta de höga kraven som ställs av OEM-tillverkarna. Den unika additivteknologin med låga halter av sulfataska, svavel och fosfor ger betydligt längre livslängd än konventionella oljor för de avgasreningssystem som används för att klara dagens utsläppskrav. Detta i kombination med helsyntetisk basolja ger produkten oslagbart hög kvalitet. Tera Truck G2 uppfyller de högsta kraven från bland andra Daimler truck, MAN och Volvo.
SAE 10W-40
ACEA (2022) E7, E8, E11
API CK-4, CJ-4
JASO DH-2
Cummins CES 20086
Deutz DQC-IV-18 LA
Mack EOS-4.5
MAN 3775
Renault RLD-3
MTU Type 3.1
Detroit Diesel DFS 93K222
Volvo VDS-4.5
Daimler Truck DTFR 15C100, 15C110, 15C120
Iveco Euro 6
Analys | Enhet | Värde |
---|---|---|
Densitet vid 15 C | kg/l | 0,870 |
Flampunkt | C | 227 |
Lägsta flyttemperatur | C | -38 |
Viskositet | ||
Vid 40 C | mm2/s | 102,4 |
Vid 100 C | mm2/s | 14,9 |
Viskositetsindex | 154 | |
Bastal (TBN) | mg KOH/g | 9,8 |
Sulfataskhalt | % | 1,0 |